Ette ikinä arvaa mistä olen innoissani? Uudesta mahdollisesta työpaikasta, sellaisesta työstä jota kukaan ei arvosta ja äitinkin jopa halveksii. Ei, ei sentään ilotytön pestistä vaan myyntineuvottelijan eli puhelinmyyjän työstä!

Koin heräämisen eilisen masentavan työkkärissä käynnin jälkeen. Olin varannut ajan tavatakseni uravalintapsykologin. Odotin kai liikoja, sillä innostuksen ja toivon heräämisen sijasta, olin käynnin jälkeen hyvin maissa. Virkailija ei tuntunut tietävän mistään mitään (vaikka oli kyllä suloisen oloinen ihminen) ja neuvoi minuakin vilkaisemalla jotain esitettä, jossa lukee että viestinnän ala on kuoleva ja markkinoinnin ala kasvava. Huoh, tapaamisen jälkeen kun vaikutti siltä että ainoat vaihtoehdot on kouluttautua lisää ja hakea päivärahaa tai mennä katsastusasemalle toimistosihteeriksi, olin epätoivoinen. En kestäisi enää yhtään päivärahahakemuksen täyttämistä ja rahan ruinaamista. Sen vaikutus minuun henkisesti on paljon lamaannuttavampi kuin työssäkäynti ns paskatyössä.

Paulo Coelho twiittasi eilen:

"Follow your dreams, even if that includes going through some nightmares."

Mun unelma on se että pystyn pelastamaan meidän perheen veloista ja laittamaan rahaa säästöön, että pystyn antamaan äidille rahaa ja viemään äitin jonain päivänä ulkomaanreissulle, että voimme järjestää ihanat häät ja häämatkan ilman velkaa vaan itsetienatulla rahalla, että voin viedä rakkaan ulos syömään ja yllättää romanttisesti uusilla alusvaatteilla, että voin matkustaa, että voin keskittää ajatukseni onneen ja elämään rahanpuutteen sijasta!

Ja jos sen saavuttamiseksi täytyy tehdä puhelimessa lehtimyyntiä, niin so what?! Ja samalla koen tämän ainutlaatuiseksi tilaisuudeksi oppia olemaan välittämättä muiden mielipiteistä minusta, madaltaa egon mahtia, hyväksyä itseni arvokkaana ja ihmeellisenä olentona, jota työ ei määrittele ja joka ei ole yhtä kuin työnsä. Mä olen ylpeä itsestäni ja teen kaikkeni että meidän yltäkylläinen ja nautinnollinen ja rakkautta täynnä oleva elämä voi jatkua!

Peukut pystyyn huomista haastattelua varten!